kedai kami ada program mystery shopper.macam gempak saja kan. mystery shopper ni ada lima perkara
1 welcoming : hai welcome, hai selamat datang
2 grooming : pekerja mesti tampak menarik dengan penampilan kemas.muka tak boleh pucat. maknanya hang mesti kena calit apa-apa sikit kat muka
3 offering help : boleh saya bantu? perlu bantuan ke encik/cik? can i help you?
4 offering further help : kalau ada apa-apa panggil saya ya/how can i help you? / if you need anything you can ask me
5 closure : biasanya selepas customer dah bayar barang, pekerja PERLU cakap terima kasih, datang lagi, byeeeee.
kesemua bendalah ni ada markahnya.kalau tak silap 85/100 markah LULUS. dalam sebulan akan ada seorang customer mystery yang buat penilaian customer service kedai kami.
maka setiap pekerja berlakon selama 8 jam setiap hari kecuali off day.
2 comments:
Hehehe. Best2. (^_^)hihihi
oowww..best!best!
Post a Comment