Thursday, March 24, 2011

saya versus aku

salam. penulisan entri ni adalah agak sopan. sopan kenapa? kerana saya...yaaa aku telah bertukar menjadi SAYA. eh jap, lau guna AKU tak sopan kah?


saya: weh, ko dok watpa?
jejaka: tak watpe, tumpang tanya skit leh?
saya: sila2, aku suka orang tanya soalan, tak sesat nanti
jejaka: ko memang bahasakan diri 'aku' ke?
saya: yela, pasepa tak leh ka?
jejaka: kasar la orang perempuan cakap macam tu
saya: kasar?bistu ko bahasakan diri ko dengan kawan macam mana?
jejaka: guna 'aku' la
saya: tak kasar pulak?
jejaka: yela, kitorang lelaki, ko tu perempuan
saya: ah sama jela




kebetulan saya ditakdirkan lahir di pulau pinang, maka saya dibesarkan di sini dengan baik.insyaAllah. kat sini, majoriti kami berkomunikasi dengan menggunakan kata 'aku hang hampa'. jadi saya dah terbiasa menggunakan perkataan 'aku' sebagai kata ganti diri. mungkin kasar bagi kamu2 yang tak menggunakan 'aku' tapi saya lebih selesa dengan 'aku'. titik.

7 comments:

jAuh hAti said...

haha.ntahnye. besa je kot 'aku'

tol la mira. penang agak terkenal dgn kekasaran.

xpo,bior bahasa kasar. hati lembut

ngeh3

penaberkala said...

ambo, kawe, aku, cheq, saya, I, ana sama je maksud,hahaha

tp nak ckp aku kau dengan org macam agak kasar gak la
ngan member rapat boleh plak beraku kau kan?
tu masih jadi tnda tanya,haha

f_aRa_aINa989 said...

kita kita kita...hehehehe..

cimon said...

biasa jerr...'aku' tu bukan ke tandanye mcm da fren2 gitu? (^v^)

✿ milly molly ✿ said...

eh, standard la kot guna aku tu.. :) cool ya dear! laen org, laen fahaman..

menusuk hati said...

assalamualaikum..aku di sini..kau di sana apa kabar?hihi..barulah cool...

umi kalsom said...

saya rasa...hehe...
aku tu lebih mesra la... xkasar pun. :)
masing2 ada pendapat sndiri kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails