Sunday, March 27, 2011

"Kucing tidoq"

Sapa minat kucing?? saya...saya...saya minat


aku bukan lah pencinta kucing tapi aku suka kucing. dulu-dulu pernah merancang nak bela kucing selepas kahwin. kenapa selepas kahwin?? sebab sekarang ni rumah aku tak sesuai nak bela kucing dan mak n abah pon tak berapa gemar nak bela kucing. So aku simpan cita-cita ni selepas kahwin nanti. boleh?


Baru-baru ni makan durian bersama housemate tercinta. ain dan aina. aku kopek durian dan makan ulas demi ulas dengan nikmatnya dan sekali lagi bersama housemate tercinta. Makan secara berjemaah lain nikmatnya daripada makan secara solo. rezeki bertambah sedap jadinya. Kopek punya kopek, tetiba ain jerit " arrr kucing tidoq".


Aku buat taktau jela apa benda si ain ni sebut. pastu aina cakap dengan jelas " kucing tido"...aku pon haaaaaa??? kucing tidoq?? apa benda?


aina: durian yang tinggal satu je pas kita kopek, 
aku: habis tu pasepa panggil kucing tidoq?
aina: sebab bentuk dia macam kucing comel je
aku: tak pon, tak comel


seyesly, aku taktau pon wujudnya istilah "kucing tidoq" ni. housemate tercinta cakap maybe ni istilah dari selatan kot. cheq oghang penang so cheq taktau la.hehe. lagi satu petua yang aku dapat daripada housemate tercinta, lepas makan durian, minum air daripada pangsanya supaya badan kita tak panas. So, renung-renungkan dan selamat beramal ya ^_^


* sapa hantu durian, gimme five bebeh!

10 comments:

Ruby said...

aku!!!aku!!!
aku penah makan 12 bijik durian dengan sorang lagi partner hantu durian aku....mmg berkipas lpas mkan...hahaha

ain fathihah said...

hehe. durian adalah antara ciptaan Tuhan yang maha best.

N said...

kucing tdoq ! istilah nih dah lama kot..haha, dulu2 time mkan durian sllu dapat..yang kucing tdoq tu plg bes,isi lembut

♥CIK SHA♥ said...

errrrr..i dun like durian..uhuhu..

cimon said...

give u ten lah!!

hehehe (^v^)

~ abil CUMA ~ said...

hehehehe...
kucing tidoq...
klau bley nak yang kucing2 ja..yang seketul bulat2 tak mau..hehe

iniialahaku said...

hahahaha...derian rupanya

penaberkala said...

pulut durian torbaik,slruppppp

Cik Su Life Cycle said...

sedapnya dapat mkan durian

SM Banjamin said...

yumm.. sedapnye makan durian... ni yg rasenye nak bli durian balik keje ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails