Wednesday, July 4, 2012

Hendak ku luah tapi entah bagaimana

Sekarang pukul 12 mlm hari khamis. Aku bangun dari tidur sebab tak boleh tidur sebenarnya. Buka laptop tengok apa yang patut. Facebook dah jarang buka. Bosan. Sekali sekala buka nak skodeng kawan-kawan. Nak tahu apa yang sedang mereka lakukan. Biasalah facebook memang menjadi tempat luahan segala termasuk diri aku sendiri. Segala masalah, emosi, cinta, pendapat, gambar semuanya dikongsi. Jadi aku ambil itu sebagai kelebihan facebook. Status facebook aku hari ni hendak ku luah tapi entah bagaimana, akhirnya ku diamkan saja. Banyak benda terbuku di hati mustahillah nak kongsi kat facebook. Tiba-tiba dalam hati terdetik, kenapa harus facebook? kenapa tidak diluah pada tuhan yang maha kuasa? pada tuhan yang maha mendengar segala?

Sekadar peringatan buat diri sendiri dan sesiapa yang membaca, sejauh mana jahilnya seorang hamba, tuhan yang maha menyayangi pasti mendengar. Percaya lah, dengan hanya mengadu sahaja hati kita akan terasa tenang kerana kita tahu bahawa Dia masih menyanyangi kita. Syukur alhamdulilah.

5 comments:

Rafhan said...

dah jadi trend, fb tempat luah perasaan.

cimon said...

(^_^)

the malay male said...

betul la tu..luahkan pada Allah disetiap kali usai solat mu

penaberkala said...

luah kat fb takpe,cuma perlu berpada-pada
selebihnya, kita tuju kepadaNya :)

Outbound di malang said...

salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails