Sunday, December 20, 2009

Salah siapa? kalau....

kes rogol

wanita a : perogol xkesah siapa2 pon dia nak rogol.nenek tua pon kena rogol, budak2 kecik pon kna, makcik2.....pendek kata kalau nafsu sudah menguasai diri diorg xpilih mangsa

wanita b : betul 2.lau nak kata pakai seksi2 baru kna rogol xbole jgk.skg ne semua bole jd mangsa xkira peringkat umor sekalipon

itu pendapat mereka. mmg betul perogol tidak memilih mangsa.pabila nafsu memuncak, apa2 sahaja mungkin berlaku. tetapi pernahkan kamu terfikir apakah puncanya?

ak xsetuju dgn wanita b kerana cara pemakaian juga boleh menyumbang kepada kes rogol.
mungkin dia memakai seksi tp xkena rogol jd dia berasa selamat
tapi adakah dia terfikir bhw dia mgkin mnjd punca kes rogol?

lelaki punya mata..mata yg liar
mereka melihat kamu berpakaian seksi selalu
kamu rsa biasa...atau mgkin bangga sedikit barangkali
tetapi mereka bukan sekadar melihat
mgkin pandangan mereka terhdp kamu membangkitkan nafsu?
siapa tahu?...hanya mereka yg bernma lelaki yg tahu
setelah nafsu mereka seringkali disaji oleh kamu
mereka xdpt menahannya lalu mencari mangsa
mangsa pula boleh jd siapa2 yg melintas asalkan senang utk ditunduki
lantas terjadilah sesuatu yg tidak diingini
yg dinamakn rogol


p/s : salah siapa? lu pikiaq la sendiri





12 comments:

ikeen said...

laki de 1 nfsu 9 akal..
tp akal dieowg xdpt lwn nfsu y 1..huhu..

Si budak Aboi said...

emm yup setuju dgn ikeen

Che Adlia said...

setuju sangat lah amirah..
yg pakai seksi2 tu maybe penyebab adenye rogol2 ni..
rasanye pernah terbaca kat mane ntah- die ckp laki dlm sehari boleh terangsang sampai 30 kali..ntah btol ntah tdk..hehe

marilah kita sama2menjaga aurat kite..hee=)

semoga dijauhkan drpd perkara2 mcm ni..=)
peace

imHepPie said...

xtau salah sapa x dpt ckp tpi yg penting kena bringat n sama2 jga

amirah said...

(ikeen)-betul2...nafsu yg 1 tula yg kuat

(cik adlia)-smpai 30x?emm cm penah dgr gak
ya semoga kita dijauhkan drpd perkra cmni

(imheppie)-semua pihak kna beringat

ain fathihah said...

woahaa!
nenek aku cakap, lelaki ni,
pokok pn dia bleh rogol, asalkan ada lubang

ops!

Fiq said...

jaga aurat, jga nafsu, setan pun kena berjaga2 gak... tu la dia peniup api rogol

amirah said...

fuh...ain
no komenla...hehe

(fiq)-setuju dgn anda

Zuewairy said...

salah siapa??

tepuk dada tanya diri sendiri..;)

rizputra7 said...

jangan salahkan nafsu dan akal...tapi salahkan diri sendiri kerana tidak dapat mengawal nafsu dan akal...pikir2 ler...

touyakaruma said...

Emmm jangan laa anda memakai pakaian seksi-seksi . Korang tau wahai kaum wanita ku terpaksa kuatkan semangat dan iman bila anda pakai seksi-seksi .

Cik Cookie said...

waniter yg salah kot.
ntah...
sama2 laa salah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails