Thursday, December 29, 2011

Apa beza teh ais dengan teh 0 ais??

Apa beza teh ais dengan teh 0 ais??
Apa beza kopi ais dengan kopi 0 ais?
confius....


Dari duluuuuu sampai sekarang bila pergi keluar makan mesti akan order minuman teh ais atau teh 0 ais atau teh panas atau teh 0 panas. Bermula dengan bapa yang order sehingga lah kepada si anak-anak pun meniru bapaknya. Semua keluarga teh. bahagia. Ntah apa lah specialnya air teh. 

So aku ni dari dulu pun memang dah terbelajar untuk minum teh. Teh ni pulak bukannya ada sejenis tapi macam-macam jenis. Dulu aku selalu confius antara teh ais dengan teh 0 ais. Hajat nak minum teh yang ada susu so order la " mamak, teh 0 ais satuuuuu", mamak pun reply "wokkkeyy" .. bila air dah sampai aku mesti merungut, "aishh tak reti la mamak ni, orang nak teh yang ada susu dia bagi yang ni pulak" ...

Proses rungut-merungut ni  berlarutan sampai ke entah berapa puluh kedai mamak. Naik tension aku dibuatnya. Dan suatu hari penuh keajaiban di mana abah ku...jeng jeng jeng....

Abah " teh ais tu yang ada susu, teh 0 ais tu takdak susu"

Aku " aik, awat pulak? sepatutnya teh ais tu la takdak susu, teh 0 ais pulak ada susu sebab teh tu dia tambah 0 kat belakang so maknanya dia tambah susu la"

Abah "dakkk, teh 0 ais tu takdak susu sebab dia '0' maksudnya kosong..takdak susu la"

Aku "ooooo macam tuuu (dalam hati betul jugak apa bapak aku kata)"

Kan senang kalau abah bagitau awal-awal...penat jah merungut dan bebai sana sini.haishhh
So, kepada adik-adik yang jugak mengalami masalah yang sama, satu jeeee nasihat ahkak ni ha..KALAU ADA APA-APA YANG TAK FAHAM, JANGAN MALU BERTANYA. SO TAK LA SESAT MACAM NI HAAA KUIKUIKUI =)

cuba teka mana satu teh aissss??




8 comments:

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Kelakar entri ini. :)

ain fathihah said...

sengal. haha

nizamsani said...

bahasa warung

"O" tanpa susu.
"kosong" tanpa gula.

♥CIK SHA♥ said...

dulu pun pernah gak konpius cmni..ahaha..

cimon said...

"teh o beng"

sejenis teh jugak

tau tak?

mizz_aainaa said...

hehe.. ngek eh..

amirah said...

cimon: teh apa tu?tak penah dgr pun

Ad-Dien said...

teh o beng tu..teh o lah..

tak sangka ada juga yang keliru ye..pengalaman amirah ini , kali pertama saya jumpa yg semacam ni..huuhu...
Alhamdulillah dari pengalaman manusia itu belajar..

Allahu yubariku fik :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails