Wednesday, August 4, 2010

Salam sayang kembali


Uihhhhhhhhh....dah lama aku xupdate..Minggu lepas aku cuti2 balik kampung w/pon 2 hari saja. Nikmat bahagia muncul bila balik rumah jumpa mak abah n sedara se'mak' se'abah'. Ditambah pulak dengan longgokan masa utk aku melakukan aktiviti hibernation berjalan lancar.hehe. Sebenarnya aku wat surprise balik mendadak cmni, xgtau mak abah tetiba cuihhh muncul depan pintu bagi salam dgn riang gumbira. mak aku mmg terkejut la "aih dh balik anak aku ni"..
Abah pulak mmg xterkejutla, cool aja...yela dh abah yg mai amik kat stesen bas. Tapi masa kol abah, abang yg angkat sbb abh tgh drive nk p PC Fair...terdengar sayup2 suara abah cakap "laa...buat apa balik pulak??"haha...agak sentap...sampai hati abah..

masuk2 dalam kereta abang dh tanya

abang: pasepa balik ni??
gadis merah: saja la...homesick
abah: orang homesick kalau xbalik 2 3 tahun xpala jgk ni baru 3 minggu dh homesick
gadis merah: amboila abah ni...huhu

Aku balik ni kira ontime la jgk sbb ada sale kat quenssbay mall dan PC Fair kat PISA. So selain drpd hibernate, aku singgah Quenssbay n PISA. Macam biasa hajat keluar dr rumah cuma nak sedut oksigen kat penang ni, lain skit lau nk bandingkan dgn oksigen kat tanjung malim. Lain mcm mn xyah ckpla. Tapi bila dh sampai PISA n Quenssbay, nak xnak duit mesti melayang jgk. Tapi puas hati la dpt flashdrive 4GB harga rm27, sweater rm30...(dua2 bukan benda merapu).

Kesimpulannya, shopping is a good therapy.benarkah??..cut2..
kesimpulannya, baliklah kampung is a damnn good therapy...hehe


Thnx to firdauskhalid dot com atas award ni.
maaf xdpt wat tag kamu.
jgn xkwn suda..hee
peace ya :)

15 comments:

cimon said...

perghh...

balik kg...BEST!!

p/s:jeless

p/s/s:xdpt balik until next week... da rindu masakan kg (T_T)

anen said...

aku blk minggu niiiiiii

RUBY said...

aku tak balik kg sampai raya ni...nama je dok kg kat perak..T__T

afiq aiman said...

dok ngaji kat mana ni...kolej apa dong

amirah said...

cimon: hoho...jeleslah kamu...tp balik nex week lagi best sbb dapat sahur n berbuka bersama family =)


anen: pengaruh aku ke ni??hehe...balik elok2

amirah said...

RUBY: uihh..lmbt lagi tu ruby.


afiq aiman: kat perak..area tnjg malim

ain fathihah said...

sempoi la bapak hg. hehe

E.d.Y said...

rindunye kat kampung..lama tak balik

1st puasa nak balik kampung la

penaberkala said...

baklik kampong gak ni
syok abes makan buah

ismiaisha said...

oitt..p buat repot akaun cpat..
hihi~

amirah said...

ain: anak pon sempoi gak..hehe


E.d.Y: jum balik skalik..

amirah said...

penaberkala: kenapa org kelantan balik kmpg mesti mkn buah??


ismiaisha: amboi2..aku tgu ang la..bila nk emel doo..

E.d.Y said...

jom balik jom...selasa ni nak balik kampung sempana puasa...rindu ayam itik..hehe

amirah said...

E.d.Y: xpa2..balik dlu t sy ikot..hehe,..cmt berpuasa ya =)

firdaus khalid.com said...

mirah..

xpe2..papepun..makasih tw sebab amik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails