Wednesday, September 8, 2010

Jum buat kuih raya....reti ka??

Raya tinggal lagi sehari.taraweh pulak dh abis.hari ni malam last.ramadhan bakal pergi menanti syawal pula.semua pakat2 ada kat kampung.ada yg baru kemas2 bagasi mahu pulang ke desa tercinta. moga selamat semuanya kawan.

Ibu2, kakak2, adik2 manes...mari kemari berkunjung ke dapur. ada byk benda nk kena buat. almaklumla nk raya la katakan, tetiba terasa perlu buat sesuatu yg istimewa utk juadah hari raya...kenapa hari2 biasa xleh buat?..diri ini bukanlah rajin tolong menolong tapi rajin kacau mengacau di dapur. bikin dapur panassss saja. sering kali dihalau tapi masih xmakan saman.

kali ni kita main masak2 bersama golongan mak2 di dapur ya. kita buat kuih raya ya adik2....weeehuuuu

pertama sekali...kita kena bukak....buka apa??bukak aktiviti dengan ummul kitab al-Fatihah...(baik sungguh bdk ni)...k la udah2 la part intro aku ni...kita p terus ke part kemuncak...jeng3...

ketika emak mithali sdg sibuk buat biskot mazola
anak baik: mak nak mira buat apa?letak telur atas kuih ni ja ka?
mak: hang buat tu dh la
anak baik: boringla mak...mai mira buat bentuk kuih ni...
mak: ok

selang beberapa detik...
mak: hang toksah dok buat naya kat mak mira
anak baik: pasepa pulak??
mak: buatla elok2 bg jadi bulat...ni dak mak tgok senget ja...org nk mkn pon takot
anak baik: la...elok la tu mak...nk buat bulat xjd pon
mak: mak buat elok ja
anak baik: mak dh pakar...selalu dok buat...mira setahun sekali ja
mak: bukan kira byk tahun dok buat tapi hang tu malas nk wat elok2
anak baik: mn ada..xbek tuduh2

hari ke-2 wat kuih....biskot kornfelik

mak: mira, mai tlg letak hiasa cokelat ni atas biskot
anak baik: ok...buat cmna?..mcm mak buat ni ka?
mak: hala..mcm cakaq ayam ni bntuk dia
anak baik: xmaula..xcantik lgsg
mak: bis2 buat la bntk apa2 pon
anak baik: ok...mira nk buat bntuk huruf2 n nomber2
mak: ikot suka hang la

selang sedetik dua....
mak: kreatip jugak hang
anak baik: well2...

ni hasilnya....

amacam??agak2 lau jual berapa balang leh clear??hek2


* dalam hati dah ada botanical garden.
   dalam mulut dah ada kuih raya
   dalam almari dah ada baju raya
   dalam dompet ja tinggal utk diisi....
   leh dapat ka x ni??  haishhh
  
  
  

15 comments:

f_aRa_aINa989 said...

bawak balik UPSI!!

penaberkala said...

cukup tak biskut raya? nak pi serang ni,haha
kreatif gak tuh, seb bek tak buat gambor jambatan pulau pinang kat atas biskut,haha

agak2, dompet terisi tak taun ni?

cimon said...

slagi blum keje...still eligible 4 duit raya...don't worry

meh aku bg seringgit (RM1) cukup tak?

hehe (^v^)

p/s:nak sikit kuih raya tuh...

MOFASAD said...

SELAMAT HARI RAYA!!! :)

E.d.Y said...

selamat hari raya..maaf zahir...batin xde kot..huhu

amirah said...

aina: wokeh


penaberkala: biskot banyak ni, tggu en khairul ja ni..hehe...nak wat jmbtn p.p tp xjadila..haha

p/s: insyaAllah berisi lau en khairul nak bagi =p

amirah said...

cimon: rm1??alhamdililah....lau nk bg lebih syukur alhamdulilah...haha
jemput2 mai rumah aku ni


MOFASAD: hari2 telan kueh raya.slmt hari raya

amirah said...

E.d.Y: hehe...slm aidilfitri kembali.maaf luar dan dalam

~ 4 tHe ReSt Of mY LiFe ~ said...

slamat ari raya..^__^
rajin anak mak nie...hehe
bley buka kilang kuih rya nmpak gayanya..

mnta ampun mnta maap..
maaf zahir n batin..-__-"

~ 4 tHe ReSt Of mY LiFe ~ said...
This comment has been removed by the author.
amirah said...

4 the rest of my life: hehe...slmt hari raya kembali...maaf zahir batin =)

MuNsYi SaMa said...

bape duit raya dapat? :P

ain fathihah said...

haha lawak la huruf2 atas sekut raya tu

ain fathihah said...

cikgu la katakan..awat tak buat simbol2 statistik wehh..

amirah said...

munsyi sama: huhu...cukupla nak wat makan seminggu..wuwu


ain: weh agak2 la simbol statistik??aku pon xtau la...habes2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails