Sunday, September 26, 2010

Today was a fairytale

Today was a fairytale.harap everyday is a fairytale.hidup sentiasa bahagia macam cerita dongeng.ahh semua tipu3, kisah dongeng pon ada deritanya bukan?..jadi di mana bahagianya?..di hospital bahagia kah?tidak3.. nama macam bahagia tapi penghuninya x sebahagia namanya.

Bagi aku, kalau nak bahagia xpayah harapkan orang lain. Cuba bahagia dengan cara kamu sendiri. Orang2 sekeliling buat kamu derita tapi kamu yg kawal derita sendiri, nak menderita kah atau keluar daripada derita?....aku?kdg2 terperangkap dengan derita emosi sendiri tapi kita kena ingat,biar kita yg kawal emosi bukan emosi yg kawal kita.

Sentiasa TERSENYUM
Kalau ternampak seseorang itu senyum/sengih sorang2 janganla tegur kata dia xbetul pulak....mgkin dia sedang betulkan emosi dia yg dalam keadaan stress atau terfikir sesuatu yg nakal...haha...kalau kita tersenyum, ‘badan’ kita secara xlangsung turut tersenyum dan menganggap kita gembira.

Makan COKLAT
Makan coklat di sini bukannya bermaksud sampai kandungan gula dalam bertambah atau sampai gigi rongak tapi sekadar mkn suka2 sekali sekala. Coklat ni bole rangsang otak utk keluarkan lebih byk endorphin dan serotinin...pa benda ni?? Hormon ni dapat baiki emosi kamu dan kurgkan stress. So nikmatilah coklat sebelum ia dikebas adik kamu...heee..
Mesti kamu pernah dgr dialog ni....

Arjuna: sayang2...xmau la merajuk..t i beli u cekedis sebungkus k?
Dara: xmau2 ..nak cokelat ferero rosher jugak!
Arjuna: ok2..t i beli satu lori k...xmau muncung2 mulut tu,bajet comel jek..hehe..jgn majuk2 dh ek
Dara: okeeeeeeee ^_^


Tingkatkan EGO
Mungkin ramai yg xsetuju. Tapi bagi aku, lau kita ego kita dapat tutup emosi yg xsepatutnya ditunjuk. Pendam,peram sampai jadi jeruk segala emosi yg ntah apa2...hehe..maybe kurg berkesan sbb takut makan diri sendiri pulak. Pendam2 emosi ni silap haribulan berisiko jadi pembunuh bersiri lak...minta dijauhi semua tu.

Try tengok ni

19 comments:

farhan ali said...

oke.jgn lupe bg cokelat na..post lju. haha

~anem

f_aRa_aINa989 said...

sy juga ada cr bahagia sy sndr..hehe..

hiro said...

gua snyummmmm..

syakila said...

nak bahagia selalu memang mustahil, tapi atleast kita try senyum selalu :)

iqbalsyarie said...

Bab tingkatkan ego tu menarik dan bagi saya,sesuatu yang baru.Moga-moga ia membantu.Dan saya juga mahu kongsikan,jika hati dirundum kecewa, baca surah Yusuf kerana ia adalah penawar duka :)

Entry Baru:
-Yelah,saya ni orang asing...
-Blog review:Langit Ilahi

♥CIK SHA♥ said...

selalu senyum sorang2 bila terfikirkan sesuatu yang boleh buat saye tersenyum..heee..

penaberkala said...

tak reti la nak senyum
kadang2 senyum dalam hati je,haha

apepeun, semoga sentiasa bahagia
selamat tinggal derita

© bLurr said...

kadang kadang senyum sendiri2 bleh lupakan masalah sekejap. hehe

cimon said...

tgk pics baby tuh pon boleyy buat diri ini tersenyum!

hehe (^v^)

p/s:suke tgk anime yg kelakar sambil tersenyum (^v^)

firdaus khalid.com said...

aipp..aipp..

hahah..berkesan ker tu..heheh..

amirah said...

anem: haha..bole2...bak anem punya adress ya =)


aina: mcm mana tu??ehek2

amirah said...

hiro: patutla lu awet muda


syakila: weh thnx singgah sini =)...

amirah said...

iqbal: thnx atas perkongsian iqbal, entri ni pendapat sendiri,lau rasa ok ikotla


cik sha: hehe, fikirkan kenangan terindah satu terapi emosi jgk ..he

amirah said...

penaberkala: eh mana bole xreti senyum,patutla nmpk seyes aje..hehe..
lau senyum pasti manis kan2? =)


blurr: yup, betul =)

amirah said...

cimon: haha...mcm2 bole wat kita senyum,lupakan seketika masalah


firdaus: try la bro..hoho

firdaus khalid.com said...

mira>
da try lorr..ego xde..hehehe..wek!~

amirah said...

firdaus: hahah...mau muntah aku =p

farhanimradziah said...

wah...bestnye. haha...
kang bg address betul kang rase malu pulak. hahaha

amirah said...

anem: malu apa lak?bagi jela, nk pos ke idak kita tgok dlu..hehe :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails