Friday, July 15, 2011

Merajuk, memujuk, pujuk rayu

Hye2. Sapa kat sini suka merajuk?? sikit2 merajuk banyak2 konfem lagi la merajuk sakan. Entri ni seakan memerangkap diri sendiri. Dari pengamatan saya dan teman, saya ni boleh tahan cepat merajuk. Tapi merajuk cuma sekejap, lepas seketika dah ok dah lupakan apa terjadi. mungkin bila dah besar ni, hormon dan emosi kewanitaan semakin menonjol.hakhak.

Sebelum ni apa terjadi pon muka still maintain kering takda perasaan. selamba, rileks saja. Tapi saya jenis simpan dalam hati ketika itu apa yang terjadi. lepas tuh kira kosong-kosong. Pasal kelas 4 sains 2 tempoh hari, sebenarnya takda apa-apa hal pon. Saya nak mengaku itu salah saya. semuanya memang jenis mahu belajar. Saya bersyukur dapat megajar kelas 4 sains 1 dan 4 sains 2 sebenarnya. Semuanya jenis mahu belajar, saya dapat lihat itu dalam diri mereka. alhamdulilah.

Bab2 merajuk ni susah tentu dimenangi golongan perempuan. tak macho lah kalau lelaki itu merajuk tapi mungkin comel kot.haha. dushdushdush kalau merajuk ya. haha. Nak tau satu rahsia?? sebenarnya perempuan yang merajuk cuma nakkan perhatian saja. rasanya semua dah tahu so ia bukan rahsia lagi ya. So kalau dah merajuk mestilah mahu dipujuk.(mode:mengada-ngada). Kalau tak dipujuk, terpaksa memujuk hati sendiri. macam sedih je kan bunyinya.hehe.

Golongan si kena pujuk perlu ada kesabaran yang tinggi...haaa di sini lah sebenarnya golongan perempuan nak menguji si lelaki sama ada dia punya kesabaran yang tinggi atau tidak. so watch out bebeh!. Tapi kalau memujuk tu, biarlah pujuk rayu kamu tu relevan sikit. Ini tidak, menjanjikan sesuatu yang tak mungkin ditunaikan. lau cm2 bertambah merajuklah si dia :D


p/s: kepada gadis2 yang suka merajuk, jangan merajuk lama2, bikin dia susah hati saja

9 comments:

penaberkala said...

letak laa lagu spider kat sini,haha

Ash Shikano said...

haha.. bak merajuk satu,.bab memujuk satu hal lagi~ bikin susah hati ~

H.J said...

saya lelaki suka merajuk...haha

cimon said...

"...kalo 22 merajuk...ana kawen 3!"

hahaha (^v^)

amirah said...

penaberkala: hah?lagu apa?

shikano: tau xpa..ssh ssh aje ;p

H.J: erk...direct..kena dush3.hi.haha

cimon: ni dah lain kes..tett ;p

Sr Ez said...

nape bila dh kwen, bini majuk salunye asben buat xtaw ea?

nub said...

alala. mai2 nak pujuk..pukoi2 sedaih. haha

belog|amiyo said...

aku tak layan orang majuk.

Alexandriana Alia said...

aku tak suka merajuk. :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails