Friday, July 9, 2010

Ang tak rasa apa yang aku rasa

" Ang senang r cakap,pot pet sana sini tapi ang xrasa apa yg aku rasa skg ni. Kalau kena kat ang baru la ang sengap, rasa r sendiri betapa seksanya jiwa raga aku"-lady gaga-

Salam. aku ada masalah, ang ada masalah, smua orang ada masalah kan? kecik atau besar masalah kamu, masalah tu tetap dok dalam kepala otak. Kalau gagah mcm kapten barbel bole la nak selesaikan masalah sendiri. Kalau otai pulak bole la larikk dari masalah sendiri. Habis cerita, tutup kes tapi sampai bila?? Last2 kena gak berdepan dgn masalah kita. 

Bila seorang teman ada masalah, aku rasa dh jd tggjwb aku untuk amik tau masalah dia selagi dia mahu berkongsi dengan aku. Itulah gunanya kawan. watpa kawan bagai nak rak tapi masalah member sikit pon tak amik tau. kalau member jenis xcerita masalah itu dh kira lain cerita. 


Bila dh dgr masalah, bagila sedikit nasihat atau kata2 yg dpt tenangkan member kita. Lau dapat member yg panas baran silap haribulan diri sendiri kena sound mcm ayat kat atas tu. Itu risiko yg kita kena amik. Biasa lah kdg2 emosi org ni kita xleh nk tilik, lain la mcm sotong kurita si paul tu, tilik2 semua betul...jgn kita percaya sudah la..Silap haribulan si sotong tu masuk kuali, wat masak lemak sotong kurita...


Sekadar ingatan buat diri dan buat yg lain...kalau kita berada dlm situasi yg ada masalah, jgnla kita marah2, biar emosi kawal diri sampaikan org yg nak tolong pon kena marah. Kalau tahap kesabaran dia tinggi xpala, tapi lau dia terasa mgkin risiko utk kehilangan kawan meningkat. Takkan lah kita nak tunggu org yg hadapi situasi/masalah mcm kita baru boleh nasihatkan kita?...so jgnla jual mahal lau ada yg sudi hulurkan bantuan free of charge.


*Moga persahabatan kekal...bila eh frenzship day?  



17 comments:

syahira ariff said...

kawan masa gembira senang dicari,
di masa susah masa tu la kita bru kenal saper kawan sebenar
=]

ain fathihah fhm said...

mira, aku ada masalah ni....aku takmau balik UPSI! hehe

NiZaM Limited said...

sharing is caring kan. hehe..
btol tu mira kate..kdg2 ade kwn yg xnak cite..hm, nak buat cmne kan.
tp seelok2nya kalo tgk kwn tu ada prblem. tanye la mereka..kalo takbleh nak settlekan pon, at least jadi la pendengar yg setia..

ismiaisha said...

mira, pasni aku nk luahkn perasaan kt ang laa..
buleh ka?hehe~

everyday is a friendship day lorh..
hoho~
;)

Unknown said...

hidup kene bersabar...
kawan2 mmg banyak perangai yang kita tak boleh duga...

cimon said...

bile kawan ade masalah...kita dengar..

kenkadang kita beri kata2 semangat...nasihat...or teguran...depend on situation...

kenkadang kene marah pulok...nak buat camne...emosi kawan tu tak stabil time tuh...tahan je larr...kata kawan kan?

seelok2nye nasihat kawan buat sembahyang hajat, mintak pertolongan dariNya.

hehe (^v^)

penaberkala said...

saya ada masalah la, tolong! haha

kawan ketika suka mudah dicari, tp kawan ketika duka agar susah untuk didapati

tiap hari friendship day:)

rizputra7 said...

saya kalu ada masalah mesti duk kat sungai perak...tenang betul bila tengok air hehehe..

NomborSebelas said...

sabar erk..dengan ragam manusia..







http://nomborsebelas.blogspot.com/

Unknown said...

Banyakkan bersabar layan kawan yg jenis ingat kwn time senang jew....lg2 klo yg kapel,lg la lupa kawan terus..ramai woo mcm tu punya org..huhu
Latest post:Aku malu!!

amirah said...

shahira: kwn ada byk mksd,bergntg pd tujuan kita berkawan :)


ain: dh seminggu dh kan..haha


Nizam: emm..betul, dh pinjamkan bahu pon dh kira ok

amirah said...

ismiaisha: boleh jer...ang ja xmo buat luahan perasaan kat aku..huhu


E.d.Y: betul, terima la seadanya kawan sekeliling :)


cimon: aah,sebaik-baik nasihat tu :)..tapi kwn pon ada perasaan, cuma kena saling fhm memahami...hehe

amirah said...

penaberkala: mslh ap 2 en khairul?meh nak dgr...hehe..
yela, ssh nak cari org yg btl2 kita boleh share segala hal


rizputra7: haha....itu lagi mudah dan berkesan.. :)

amirah said...

sebelas: hehe...tq singgah :)


iqbalsyarie: haha...ramai je yg utamakan kekasih hati kot..

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

frenship day 1 Ogos. hehe

Mat Pian said...

kawan oh kawan...

err... datin ni org penang ek.. boleh bagi resepi real laksa penang x?..

amirah said...

cutebabygirl: oooo..tq..hehe


suffian: aha org png....erk, resepi laksa??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails