Thursday, November 18, 2010

konsert hingaq sana sini

Hai kawan kawan...haha
Pa cer ghaya korban ton ni? agak2 dah beghapa ekoq lembu ampa sembelih??..ok2 mcm pekat lak loghat utagha aku ni almaklong la dah sampai penang island...t lau org johor baca xfhm lak kan..oke berubah sekarang...tinggggg...


Salam perantau sejahtera, harap kalian sehat, aman, sentosa disamping keluarga, rakan2, serta org2 sekelililng yg tersayang. Salam aidiladha ke-2 daku ucapkan. 
 
sapa kat sini suka gila konsert atau mini konsert atau jamming atau seangkatan dengannya? sila kata yaaaaaa!...yang tarak suka sila kata tidekkkk!...ok bagus. Kalau kita semua perasan la, mana2 sambutan pon walau kat mana2 pon mesti akan ada satu bentuk hiburan di mana terdapat seorang individu atau secara berkumpulan yang mana secara terancang membuat persembahan menunjukkan bakat terpendam xkira lah sama ada bakat semulajadi atau bakat yg dibuat-buat.
Sambutan merdeka gah dengan konsert merdeka (diselang seli dengan ucapan merdeka sebentar)
sambutan hari raya/open house gah dengan konsert raya (spesifik kpd lagu raya)
sambutan aidiladha pon ada gak hiburan selingan live band belakang rumah
sambutan penerimaan skroll tamat pengajian pon masih ada pengisian konsert artis jemputan
sapa kata artis kita xleh cari makan??
Aku bukan budak antihiburan sebegini. Selalu gak layan lagu sorang2. konsert pon cuma layan konsert sorang2 dalam bilik...cuma kdg2 bilik sebelah n bilik depan selalu dengar konsert solo aku nih..hihi...
hiburan biarlah berpada-pada, alangkan berhidur sorang2 pon bole lalai apatah lagi lau berhibur sakan....
cuba soh bebudak skg nyanyi satu lagu, jgn terkejut lau depa bole nyanyikan satu lagu sampai habis. 
lau soh mengucap/ al fatihah agak2 lancar x??harap2 lancar la ya ...


Sekarang ni terlalu banyak hiburan, jadi jgn salahkan budak2 lau depa dah terlalu terdedah dengan semua ni..kita yg dah besar pandai menilai mana baik mana buruk tapi itu pon masih tersasar sekejap di jalan yg sepatutnya..jadi ayuh kembali ke pangkal jalan...mira p stdy cepatttt.. huhu..


* live band perform belakang umah aku, jiran wat kenduri raya pggl live band beb...haha...ingatkan dia nak wat takbir secara berjemaah...hehe
* drummer band ni umo 12 tahun...mantap xmantap?? 




17 comments:

♥CIK SHA♥ said...

mak ai..wat kenduri raya siap panggil live band tuh..dasat ohh..rumah ang area mana ni??

amirah said...

cik sha: rumah aku kat penang, area pulau kat batu uban...tau?

penaberkala said...

hai kawan-kawan? hak3
nyanyi? haha
tak yah panggil band, panggil kami pun blh
dpt makan nasik minyak free,adeiii

start cuti dh ka?

amirah said...

penaberkala: aah lupa lak en khairul dan kawan2 baru open satu band...hehe..
cuti lom g, x exm g...tp cuti stdy week+raya haji+deepa dah cuti 3 mggu.

penaberkala said...

oo, tak exam lg ka?
slamat berstudy week
sblum tu bek enjoy raya dan makan puas2 lu,haha

amirah said...

penaberkala: erkk...oke2, tengah enjoy kot ni...senak perut suda..huhu

Fakhrur Razi berkata said...

woahh
tau xpe
ad budak kecil pernah tanya aku nama band yg ak sndri belum pernah dgr
mmg memalukan ;P

amirah said...

Fakhrur Razi: fuh terlebey advance suda itu budak..dia dok ikot segala band baru yg ada kot.hehe

cimut munniey :) said...

jgnkan org johor! org tengganu xpaham gak loghat penang lau terlmpau pekat :) hehehehe :)

cimon said...

live band? perghh...banyak larr wang pihak lelaki yg terkorban time kenduri tuh! (T_T)

p/s: sian orang jantan

E.d.Y said...

kenduri ada live band baru la meriah...

umor 12 tahun??kecik2 dah masuk dunia muzik..xtau la belajar macam mana

amirah said...

cimut: hehe, loghat negeri lain mesti ssh skit mau faham kan..so kena guna standed la..:)



cimon: bukan knduri kawen, ala lau org wat knduri siap jmpt band2 ni maknanya dia ada banyak duit ler.huhu... :)



E.d.Y: mmgla tp waktu mlm raya??cam xsesuai je..
entahla dh kecik2 didedahkan dgn muzik, akademik xtau cmna...tQ :)

iqbalsyarie said...

Saya setuju...berhibur itu fitrah, tapi berlebihan itu fitnah :)

E.d.Y said...

nak buat camne...bukan semua org ada didikkan agama yg betul

amirah said...

iqbal: tQ :)


E.d.Y: emm...betul 2

Khairy said...

hehe...korban pn ada konsert gak....gempak weh...mesti ada headbanging kan. Zaman skrg hiburan di mana2...

amirah said...

Khairy: hiburan2 jugak tapi hormatla skit waktu dan tarikhnya dan tempatnya...biarla sesuai..tQ :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails