Wednesday, January 6, 2010

Jantan terhangat


Lama betul xmenaip sesuatu di sini. ak nak kungsi satu benda nieh.almaklumla baru dapat sedikit ilmu bahawasanya jantan itu
"cantik dan menawan".
apa? mereka cantik dan menawan?..agak tercabar sedikit ya bg betina
lau xpercaya cuba perhatikan gambar ini

si jantan yg cantik si betina yg....??

Nampak perbezaanya?
mmg sah2 nmpk si jantan lebih menarik drpd betina
dari segi warna- si jantan lebih kalerful dan bersinar-sinar bulunya
si betina pula nmpk ala2 mandom??..mksd ak warna bulunya hanya 1 tona shj sama ada koko, koko cerah, koko gelap dsb.
dari segi balungnya- balung si jantan merah menyala tp tidak bg betina yg kalernya agak pucat
so tahniah kpd jantan kerana anda lebih layak digelar si cantik...ahakss

sebenarnya si jantan ni cantik bukan cuma suka2
si jantan tampak cantik kerana mereka punya tugas
iaitu utk menarik perhatian si betina...kira cam mengorat r
mereka akan tayangkan segala kecantikan yg ada pd diri supaya mereka akan terpilih utk menjadi soulmate si betina..
di sini betina punya kelebihan iaitu kuasa memilih ad pd mereka...ya itu hak mereka
lau tertarik dgn kecantikan jantan maka berpasangan lah mereka lalu menuju ke jinjang pelamin..(selamat pengantin baru...semoga ke anak cucu, bahgia)
maksudnya mereka sudah boleh membina keluarga bahgia n kekalkan sepisis mereka
oleh kerana bilangan jantan yg agak kurg drpd betina
mereka boleh mate many times (cam lelaki bini 4)
si betina pon apa lagi..cepat2 la wat pilihan
jantan terhangat...peewittt ;p


**lelaki pon cantik jugak
xperlu mekap segala...hik3








26 comments:

epalejau said...

sebab si jantan rasa diorang terhangat lah, diorang rasa diorang leh wat sesedap rasa je..

FarhanaDr said...

Adesss.. Quote last tu mmg mndalam mksudnya.. Tertusuk ke dalam.. Ahaks.. ;p

ismiaisha said...

hahaha~
cam pernah ku dengar tjuk ini..
bgus m'aplikasikan pelajaran anda!~
:P

btul2..sudah menjadi fitrah ALLAH jadikan lelaki punya kuasa memikat,
wanita punya kuasa memilih..
:)

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

ahahahaaa.. nice one.. ^_^

F I T said...

tapi jadi laki leceh gk..nak kna kejor pompuan je..yg pompuan tunggu je..tak pun lari2 skit bagi laki kejor..aishh penatnya! ^o^

ain fathihah said...

haha, aplikasi betoi hg ni noh..
isi lecture boleh jadi isi blog,

bagus2..mg menghayati isi pembelajaran

amirah said...

epalhijau: ya tp perempuan punya kuasa memilih..hihi

farhanaDr: tp ad gak "laki" yg pkai mekap

ct:mari kita memilih..hik2

sumichan:thnx =)

fit:ang kena ad stamina la..ala2 hindustan lak kejar mengejar nie

ain:sometin yg menarik..sj ak kongsi..he2

Fiq said...

haha... maknanya ayam jantan = lelaki la ek? but i am far more hensem than ayam jantan u know.... Hahaha

amirah said...

fiq:samala kesnya cam lelaki..
yup ur more hensem than ayam jntn..h0ho

Zuewairy said...

si lelaki yg hot:)

kwang2;)

Lun said...

Berlainan dengan manusia,
perempuan pulak yang bermakeup2 berlebih2 sup cantik dan tertarik dan di tarik, laki takda la plak

amirah said...

zuewairy:hot kah?haha

lun:biasala..lelaki kn sepisis terancam..hhehe
wanita mesti wat sesuatu

IRIS said...

Cun nya gambar ayam jantan tu.

Kadar nisbah lelaki dan perempuan menyebabkan mereka itu jadi terhangat.

:) nice

Sendra said...

sebenarnya perempuan tak payah mekap pun dah lawa..yg natural lagi menjadi idaman hati tw.

amirah said...

iris:btl3..thnx =)

sendra:ooo...ko ska yg natural r..hi2

zack zukhairi said...

ahha! comel entri ni! hehe

amirah said...

zack:ahha..tengs2 =)

pak long said...

salam....
fuhhh..bahasa penuh kepuitisan...
mengancam jiwer...
moga appy selalu

seimura said...

cmne lak ngn lelaki jambu??? cantik kan? hahaha.

DaHLia said...

hensem jantan tu....hehe

amirah said...

paklong: wslm..puitis ek?lau mengancm jiwa singgahle selalu =)

seimura:feewwitt laki jambu..hehe

dahlia: jantan from google..hik2

Aelfi said...

fuhhhhhhhhhhh!

Mr.Asian said...

pok cik ensom jerk... hehehehe

amirah said...

aelfi:haha...

mr asian:feewit..ahakss

e_sham said...

hahahah.. mcm2 la...
tp... ap2... b'syukur lah dgn ap yg d'anugerahkn pd kita.... jgn nah smbng dgn p'beriannya...
igt.. smua e2,hya pnjaman...
bila2 je.. ia boleh d'ambl kembali oleh NYA.....

amirah said...

e_sham:betul3x =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails