Saturday, January 2, 2010

masak=perempuan=menantu idaman

jum wat coleslaw n fruit saladdd ^_^

Perempuan mestila pandai memasak, so kenala belajar masak memasak ni awal2 sebelum menerjah alam rumah tangga. lau x siapa mo masakkan untuk laki sendiri? nak harapkan bibik? bole2 cuma risiko la takut bibik nie bukan sekadar memasak..kang mcm2 dia wat..
seorg kwn ada ckp "ala jgnla amik bibik mude, carikla yg tua2"...mgkin kurg ckit risiko di situ...eh2 dakni cam dah merancang nk hire bibik ja..hehe..

masak=perempuan?
eleh laki2 pon masak ap..lagi terer dari perempuan.
laki bukan masak kat dapur umah tp kat tmpat2 grand gi2
kat hotel2, restoren...ada yg jadik chef international tau
dasat x dasat?

oklah, lelaki pon terkenal dalam masakan ni
cuma perempuan belajar memasak sbgai persediaan pd msa hdpn
xsemestinya untuk alam perkahwinan, tapi utk diri sendiri dan juga keluarga

ramai gadis2 di luar sana yg pandai masak
ramai juga yg masih suam2 dalam bab2 masakan nih
ada yg kata "masih terlalu awal untuk semua 2"
ada yg kata "xdak masa la nk belajaq masak2 ni"
ada yg kata "mak xkasi masuk dapor sbb nanti habis dapor kotor bila masak"

*bak kata org tua2-nak seribu daya xnak seribu dalih
*bak kata org muda2-nak seribu daya xnak sudah


**ayuh ke kelas masakan kawan2...ahakss


23 comments:

hisham said...

sala..mmg pompuan kna pndai memasak..tp kalo x pmdai pn xper..dan x smestinya xleh kawin kn2...hehe

amirah said...

yup..ad yg lps kawen baru tau masak

Lovely Emy said...

err, kita boleh la memasak utk diri sendiri & famili sendiri makan,. utk org luar takut, nanti dorg kata xsedap.. :p

Zuewairy said...

kalo sodap meh sini skit;)

ismiaisha said...

hehe~
apasal la semak sgt gmbar tuh?
sapa la yg wat keje cmtu..
ish3~
:D

avid gunner said...

bagi aku, pompuan yg reti masak menandakan dia ni peramah..pandai ambik hati org tua sbb nak masak ni kena belajar ngan org tua kan? ini mungkin stereotaip tp bagi aku, pompuan yg bole masak berhak naik harga hantarannya...haha..

amirah said...

lovely emy:dari situ kita leh belajar n perbtl klmhn tul x

zuewairy:boleh2..hehe

ct:entahla sapa..mgkin bdk baru bljr?^_^

avid gunner:btl gak..sukung2

Armyrule said...

memasak adalah satu ilmu kekeluargaan, klu tidak dipelajari amatlah rugi untuk menempuh alam keluarga...hahaha, mcm la aku ni reti masak..

Biela Jailani said...

hehe

betul2,perempuan kena blajar memasak

PiNkY bLuE said...

dah memang pandai masak =P

unsur riak yg sgt ketara kah?

Fiq said...

masak betul2. fikir masak2 sebelum memasak, kang masak korang kena masak dgn mertua. haha

Sharinginfoz said...

penting jugak masak ni kan...

Pengalaman Bersama Nuffnang…

Puji Jangan Tak Puji

amirah said...

haha...lawak r fiq

NiNa' said...

fuhyooo bersepah2nye potong sayur...
camne ni..~ hihihi

H.A.N.I.E said...

kl terer masak tu..buleh kire bonus la.. :P

amirah said...

entahla bdk2 nie wat kja cmna...

ak photographer..hik2

HAZWAN17 said...

jom blaja masak tomyam dengan aku hehehe

amirah said...

yola chef hazwan...

ado resepi lain x?ahaksss

zulaikha said...

nak improve skill masak makanan barat. masih x reti2...adoyai...

Mi vida said...

salam..sape2 yg masih x pndi memasak..baik korg bljr..best woo..x rugi pun, sbb bila lapar leh buat sndiri...haha...manfaatnya ada dari skrg smpi la bila2..

JMR said...

bini reti masak, kompom laki tak carik lain..hikhikh...

ain fathihah said...

erghhh! aku terasa!

MrDzy said...

masak=wanita=menantu idaman?? tu zmn dulu..skg nie x sgt ar~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails