Sunday, February 14, 2010

Panjangg...wow

Alhamdulilah selamat sampai ke penang
menaiki bas pukul 5.45 dari hentian pudu
meredah selautan manusia
menempuh kesesakan lalu lintas
sesudah sampai disambut dengan dentuman bunga api
menandakan mulanya tahun baru cina tepat jam 12
so hepi holiday buat semua

Apa yang panjang??
nak cerita sesuatu yang aku baru tau
aku pasti siapa2 yg arif bidang solekan pasti tau
especially kaum wanita, lelaki dlm bdg nie pon pasti tau
tentang bulu mata, aku baru tau yg bulu mata juga boleh disambung
"extension bulu mata" namanya..
pasal bulu mata palsu aku tau tp ini extension bulu mata
aku tak tau apa bezanya tapi fungsinya sama~untuk panjangkan bulu mata anda
sekarang ni, kamu2(wanita) yg punya bulu mata pendek tak perlu risau
cuma perlu menjalani "extension bulu mata"
cakap saja nak panjang mna..8cm?? 10cm? atau 12cm?
nak lebat bnyk mna...100 helai?? atau 120 helaian bulu?
atau nak yang mcm nie...
teringat cerita jun-on...hak3
ngeri2...

cuma perlu sediakan duit...cewah..'cuma'..mcm senang ja
sedia duit pastu nak panjangkan apa pon boleh? cm2?

oh tidak mudah sebegitu,,
jangan fikir mcm tu, sebagai orang Islam, kita ada panduan sbg rujukan
jangan main redah saja ya adik2,,kakak2..ibu2...
adalah haram sekiranya kita mengubah ciptaan Allah
terutamanya demi kecantikan
tapi kalau demi kesihatan adalah dibenarkan itupun ada syarat2nya

bersyukurlah atas nikmat kejadian Tuhan,
w/pon bulu mata mcm pendek/panjang mcm bumbung rumah yg condong
alhamdulilah, dapat juga halang habuk masuk mata
lg pon nikmat ni pon cuma pinjaman sahaja..so peliharalah elok2
takkanlah kita nak ubah sesuatu yg kita pinjam??
mcm mna kita pinjam mcm tu la kita perlu kembalikan



*setiap satu kejadian adalah sebaik-baik kejadian daripadaNya











14 comments:

Zack said...

berfikir dahulu sblom buat ape2..=)

Fiq said...

yg semla jadi itu lebih cantik....=)

Sharinginfoz said...

baguslah semuanya selamat... selamat bercuti

amirah said...

zack: yup, fikir sbg seorang muslim

Fiq: natural beauty always perfect

Sharinginfoz: thnx..slmt bercuti kembali

moon said...

betol3...bersyukur ngan apa yg Allah bg... :)

hans said...

scary plak aku tgok kepala patung dalam pic tu
hahaha

hans said...

rajin2 la singgah selalu yer

IRIS said...

Alamak bulu mata???

hihihi....macam2 ada. Ada kawan yang pernah buat.

=)

amirah said...

moon: betul, alhamdulilah

hans: agak r..ngeri beb,
btw thnx singgah :)
t ak singgah balik

amirah said...

IRIS: hehe...lawa x?
skg nie mcm2 ada, mcm2 trend
btw, hepi holiday IRIS :)

sYeNgEt ke senget?? said...

jadahnye nk panjangkan~~ berat mata je.. serabai.. hahahlol

Lia3003 said...

panjangnya bulu mata tu, geli

amirah said...

HH: eh cantek pe HH..ko jeles r tu :p

Lia3003: 2la psl,geli geleman sudah

Fadzli said...

haram kita pakai xtension2 nih.. huhuh.. klo sekali pandang.. macam bulu mata tuh masuk mata keluar mata lagi satu.. -.-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails