Friday, February 12, 2010

Terasa diri begitu muda


Hari ini aku berangkat pulang ke kampung halaman
banyak kerja kena settlekan tp diri terasa malas
feel balik kmpg pon mcm xterasa
sebabnya, balik kmpg nak siapkan segala mak nenek assignment
masalahnya mampukah??
mampu x mampu tggu abis cuti
lau ada hasilnya maka kemampuan diri terbukti

Sembang sekejap dgn member lama, kenal sejak tadika lg
kira dh 15 tahun lebih kenal..
mcm2 hal sembang pastu dia ckp 'mcm xcaya ja kita nie dh 21..
sat gila'
huh...betul gak ap yg dia kata, masa berlalu dgn cepat
hari berganti hari, minggu demi minggu,
tahun pon bertukar ganti, pejam celik dah besar rupanya diri ini
cuma terasa masih muda, macam budak2 g
bila kuar mna2, org tanya "sekolah kat mna?"
aku jawab "kat perak"..terasa muda seketika..

Bila umur makin meningkat, mcm2 tggjwb kena pikul..kan2?
dah xleh main2...kena serius psl kehidupan
kena fikir tentang masa depan
apa yg kita lakukan kini mencorak masa depan kita
kena belajar utk merancang diri kita
bukan setakat hal2 pembelajaran tp dalam semua hal
takkan nak bergantung kat parents sepanjang zaman..tul x?
parents cuma boleh bantu setakat yg mampu
nasihat apa yg patut, hal2 lain atas diri sendiri


*skg ni pon ngh blur2, adoila...huhu






13 comments:

Fiq said...

standard... i pun rasa muda lagi... haha

seimura said...

aku jua terasa muda. org selalu ingat aku masih sekolah. weeeee~

ismiaisha said...

aku masih muda wat..
:P

ain fathihah said...

yg pasti, aku memang akan sentiasa muda dr hang yee meeya

amirah said...

Fiq: sama la kita ..hehe

seimura: yg 2 yg seronok 2..kan2

amirah said...

ismiaisha: ya2 tp aku muda ag..hak3

ain fathihah: mmgla..ang bdk ag..haha

Wanita Itu said...

mesti tak caya kan kiter dah 28!!! wa wa wa wa wa hee..

Sendra said...

alaa..21 tu cuma umur..tak perlu perasan tua..masih banyak lagi yang kita kena belajar..banyak lagi yang kita tak tw..apa kita kena buat,cuba yang terbak utk matangkan pemikiran..buka minda..tak perlu rasa tu lahh amirah.

amirah said...

wanita itu: 28??waa..

sendra: hemm...btl gak 2..umo sekadar nombor. mmg byk lagi kita kena belajar psl kehidupan

noor afzan said...

haha..
saya lagi la..nak 25 dah..
rasa cam teen lagi..
keh2..

SiTikus said...

life start at 40..boleh pakai ke istilah tu. Biar tua tapi jiwa muda.

amirah said...

noor afzan: hehe..sebenarnya masa cepat berlalu :)

Si Tikus: biar tua jiwa muda tp matang dlm segala hal :)

Fadzli said...

shaye muda tapi nape shaye rasa sangat muda.. hahaha.. -.-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails