Friday, April 30, 2010

Aku budak tiada perasaan

Assalamualaikum
Apa khabar?
sehat?..alhamdulilah
tak sehat?..p la telan ubat
Eh ingat semua penyakit ada ubatkah?
macam mana pulak dengan sakit hati?
Macam mana ya nak ubati?

Orang cakap pabila dah berkawan terlalu rapat, apa2 yang tersalah bicara pasti akan terasa
ada pulak yang berkata sebaliknya..pabila dah terlalu rapat apa sahaja yang dikau kata daku takkan terasa
jadi mana satukah yang sebenarnya?
" wey bodoh r kau ni, apesal kau tak cek dulu?"
" weh buku tu ada atas meja aku je la...bengong tul r"

Bagi aku, sejauhmana kamu rapat dengan seseorang, sekiranya dia masih punya hati, maka kamu harus menjaga setiap langkah dan tuturmu. 
Soal hati bukan boleh buat main2..sekali tertusuk pasti ada parut tinggalan sejarah yang mungkin susah dilupakan walaupun telah dimaafkan.
Kadang2 muka tersenyum tapi di hati siapa yang tahu
Kadang2 dia nampak sangat periang orangnya tapi lara dalam hati siapa yang tahu kan

Itulah manusia, punya riak muka yang dapat melindungi ekpressi sebenar hati
aku kagum pada siapa2 yang mampu membaca hati seseorang
bukan sekadar teka atau kebetulan tetapi dia boleh membaca dengan tepat
aku jenis manusia yang menyembunyikan perasaan hati
kawan2 selalu kata "kau ni muka tiada perasaan"
tak pasal2 kena cop budak tiada perasaan..

Tapi ada beberapa orang teman yang dapat membaca apa yang aku rasa
dekat dia aku susah nak sembunyikan perasaan aku, 
dia tahu kalau aku tengah susah hati memikirkan sesuatu
dia tahu kalau aku sedang terasa
dia tahu kalau aku gembira
dia tahu kalau aku sedih
dia dapat rasa tu semua
terima kasih kerana memahami aku
dia satu dalam seribu

Terima kasih kepada yang sudi menghulurkan rasa kasih dan sayang dalam berkawan
Maaf sekiranya aku ada tersalah cakap dan buat sesuatu yang tak kena di mata kamu


*Lain yang nak ditulis lain pulak yang tertulis...
itulah kata hati...tak siapa boleh halang




26 comments:

ain fathihah said...

haha hang tulis pasal farah aina ek

f_aRa_aINa989 said...

uhuk2...achooo.....rindu sama saya ea mira??
=p

penaberkala said...

thanx for the reminder
ada gak kdg2 terlepas tak semene-mene
kdg2,kita tak sedar apa g dikata menyakitkan hati org

amirah said...

ain: ehem2...agak2?

farah aina: aina knp bersin? kamu selsema ea?hehe

amirah said...

penaberkala: biasalah 2..terlajak perahu boleh diundur terlajak kata bole bw padah..wah2..ayat aku

cikgadis said...

macam tu la..
tapi kadang2 manusia kan mudah lupa, mudah buat salah?
kadang2 smpi melukakan hati org len, tp x sedar...huhu
thanks for this! (n_n)

amirah said...

cikgadis: itulah..kita kena jaga2 juga, byk hati yg perlu dijaga. sekadar peringatan utk kita semua
thnx singgah blog sy :)

~kuyam~ said...

ohooo..sy ada kawan yg kurang perasaan..blur sesgt.isk

pak long said...

salam....
walauapapun perasaan kita....senyuman tetap diukir...baru cunnnnnnnnn gitu

Fakhrur Razi said...

hohoh kalau mke xde prasaan nih lgik susah..
ttau kalau kte gurau tuh der bole trima atau pun der serius XD

Mario said...

ada je ubat sakit hati...hehe

ked :) said...

releks babe..
da lumrah kehidupan :)

Aidi-Safuan said...

actually, semua penyakit ada ubatnya.
sakit hati pon ade ubatnya. kalau tak silap, aidi penah jumpe buku tentang rawatan sakit hati. contoh cam orang putus cinta, banyakkan la makan kurma dan anggur. ade sebab dier. tapi da lupa. :p

mie said...

waduh!!!
be cool girl..
hehehee

amirah said...

~kuyam~: kurg perasaan dan blur rasanya 2 bnda berbeza..tapi kwn kamu 2 2 skali ea?hehe

pak long: betul2...senyum sokmo deh

amirah said...

Fakhrur Razi: kdg2 org xdak perasaan ni ok ja..senang nak kontrol<<mcm puji diri lak..hoho

Mario: ada ?mgkin xleh sembuh sepenuhnya?

amirah said...

ked :): oh tiada masalah...no heart feeling..peace

aidi-safuan: kurma n anggur...ooo..baru tau.thnx 4 sharing :)

amirah said...

mie: ya i'm cool ..hehe..
btw thnx singgah

PrinCe_TopEx said...

btol2..
kadang2..kwn suke smpn dri direct..

amirah said...

PrinCe_TopEx: emm..lau sy prefer kwn direct terus..thnx singgah k

diyana said...

macam diyana,kite ni jenis yg x kesah kot bile da kawan lame2..

tapi kadang2 tu tertaching jugak!

soffya cik bulan said...

akak selalu ckp, encik M, awk ni tkde perasaan lah...dia sengih je.betul..mmg dia tkde prsn.tp..dia take care yg amat.dan, selalu thu apa yg akak nak..pdhl bnda tu hnya lafaz main2 je...


dai tkde prsnkah atau akak yg tk perasan ttg perasaan dia?hohoho..:)


thnks sebab selalu dtg blog akak...:)

MuNsYi SaMa said...

betul. kawan2 pon ada perasaan. Kalau dh lama kwn patut dpt baca perasaan diorg bile xsenang ngan kata2 yg kite gune bile bsembang.

pandai tgk body language bile bcakap ngan kwn tu penting. =)

amirah said...

diyana: xkisah kot? maknanya kamu kesah la 2

cikgu (^_^): encik M cikgu tu cool orangnya. bgsla dia dapat tau apa yang cikgu suka dan tak suka...
mgkin dia xterlalu tunjukkan perasaan dia. btw, thnx cikgu sudi singgah cni..suka saya cikgu singgah :)

amirah said...

Munsyi_sama: betul gak, dh lama kwn mesti tau. body language pon dpt bantu kita memahami kawan dgn lebih baik

Lina Shabbir said...

mintak izin copy ye..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails