Saturday, November 21, 2009

Adikku dpt 5a


Adik ak yg bongsu dpt 5a..tahniah2...
alhamdulilah...mesti mak ngn abah hepi..of coz la kan
so mak ak cium pipi adik ak...mcm yg selalu mak wat kat anak2 dia yg dpt result upsr
ak taula sbb yg 2 la reaksi mak ak...hehe
nak dijadikan cerita..mak ak bgla rm50 kat adik ak ni
masa 2 ak ternampak so ak jeles la kan..
pastu ak berbicara ngn mak...jeng2...


part 1
tmpt:ruang tamu umah
masa ni mak dok lipat baju n ak dok landing baek punya atas sofa..hehe
anak yang baekk...

aku: mak, nak gak dwet. x acila mak bg kat dia ja
mak: mak dh janji dh ngn dia lau dpt 5a mak bg dwet
aku: awat dulu mi'a dpt 5a mak xbg pon?
mak: masa 2 mak mna ad dwet
aku: ha skg mak ad dwet bgla kat mi'a...(jaat tul)
mak: mana bule. mak nk byq mcm2 ni..dwet ni la.. nu la
aku: ala bule la mak. mi'a nak beli keperluan asas ni
mak: dahla toksah dok merepek
aku: huhuh...


part 2
tmpt: tesco (feberet pak aku)
kat kafe tesco sambil mkn cucuq udang

aku: abah, abah xbg papa ka kat ajah?
abah: (geleng kepala)
aku: ajah,hg xmntak apa2 ka kat abah?
ajah: (geleng kepala)
aku: hg xmau apa2 ka?
ajah: (geleng kepala)
semua pakat gna bhs isyarat da..
aku: abah,ajah mntk rm100
abah: xdgq pon
aku: betoila...tnya ajah
ajah: mana da..memandai ja
aku: ala hg xkan xdak bnda yg nk beli dlm dunia ni?
ajah: xdak...
aku: biaq betoi hg ni...xpala lau abh bg 100 ang 50 aku 50
ajah: pasepa pulak aku kna bg kat hg?
aku: sbb ak kakak kndg hg..(xdak sbb len dh ak nk ckp)
ajah: apa pulak xdak kena mengena....
aku: hahaha...apala hg ni..abah xjdla 100 tu...dy xmau
(dlm ati aku..melepasla dwet 100 tu....huhu)


p/s: aku sj ja nk berborak ngn mak n abh ak
almaklumla da lma xsembang....baru smlm balik dr tnjg malim
tp lau dpt dwet 2 kira rejeki ar...hehe
xpa2 coba lg len kali...







No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails