Wednesday, March 31, 2010

Single and available


Siapa single? siapa available?...entri ni bukan nak mencari pasangan, bukan nak cari calon menantu mak. Sejak aku berkecimpung dalam arena facebook, status selalu menjadi sebutan. Single? in a relationship? its complicated? engaged? atau married? Pilih jangan tak pilih, biar semua tahu status kamu kini dan akan datang...

Aku pernah terbaca beberapa entri tentang status facebook dan masing2 punya pendapat tersendiri. Tapi benarkah tanggapan ini?

single ::: maknanya si jejaka/si gadis ingin memberitahu mereka masih 'kosong' dan sedia di'approach'.---- sila isi borang ya :)

in a relationship ::: maknanya diri telah berpunya dan awas tiada kekosongan di sini, harap maklum ya, sekiranya dia letak in a relationship with abu/ani maknanya dia mahu memperkenalkan si jantung hati kepada semua kenalan serta memberitahu "balak i handsome okey"

its complicated ::: hubungan yang tak pasti atau hubungan itu dilanda 'tsunami'----"sebenarnya i suka dia tapi dia tak sure nak kat i atau tak...so i confused la"...lebih kurang macam tu la.

engaged ::: sudah bertunang atau pon sesuatu hubungan yang confirm2 i love you forever..cinta mati la katakan----"saya cinta mati sama dia. jadi saya nggak mau cinta saya dikebas. makanya saya letak engaged biar semua nggak bisa coba2 mengorat dia"

married ::: maknanya sudah berkahwin la kan atau pon dalam perancangan ke jinjang pelamin. so memang xdak chance nak peewwwittt lagi dah--- "opss sori, jari i berinai suda" :p


Macam2 tanggapan orang pasal status. Biasanya hal-hal ni dianggap personal info. tapi terpulang pada tuan punya badan sendiri sama ada nak berkongsi personal matter dengan kenalan sosial atau tidak. Janji kamu bahagia dengan diri sendiri (^_^).





25 comments:

Hafiz Yusof said...

i pun letak it complicate..mean utk diri i..i dah tawar hati dan sukar nak menentukan

ain fathihah fhm said...

in a relationship ::: maknanya diri telah berpunya dan awas tiada kekosongan di sini, harap maklum ya, sekiranya dia letak in a relationship with abu/ani maknanya dia mahu memperkenalkan si jantung hati kepada semua kenalan serta memberitahu "balak i handsome okey"

cis! aku takdak niat camtu pun. fitnah ni. haha

Munsyi said...

Married: kalau kacau suami/isteri org gak mmg xpaham bahase.ade yg bercerai berai psl status je. hmm.. teknologi skang.

Seimura said...

aku stiil letak status aku single di mana2 walaupun sbnrnya its complicated atau in a relationship. haha.

Nadiene said...

aku jujur, hehehe,,

in relationship!

faINa989 said...

mira, sy tggu relationship kamu dgn power rangers merah...awat x dak kat fb??
hang jangan nak amik power rangers biru eh...tu kita punya...ahaha

amirah said...

embun d tengah malam: sukar menentukan?..complicated

ain: weh 2la aku tanya benarkah tanggapan itu?..bukan ak fitnah..
tapi pkcik ang encem ap..haha

amirah said...

munsyi sama: itula, personal info ni bukan leh wat main..mcm2 leh jadi

seimura: haha...betul 2..single selamanya la ek..

amirah said...

fiD: semuga bertukar menjadi married..hehe

fara aina: beliau low profile..hehe..
eh kamu punya kan warna hitam?? :p

Berd said...

haha.
aku letak engaged
tapi with 'andy'.
member baek aku.

yg mcm ni dikira apa??

penaberkala said...

single bukan nk gtau kekosongan, cuma nk gtau kebenaran,hoho

apepun status, itu tidak penting
asal kita bahagia

chec said...

disebabkan terlihat status inilah hatiku jadi lain sedikit.

amirah said...

Berd: haha...hubungan yg istimewa tu..moga berkekalan..hak2

penaberkala: kebenaran tentang kekosongan kah?hehe..
btl2..yg penting bahagia :)

amirah said...

chelia: status bergantung pada diri kita utk tafsirkan..jgn kerana status kita berubah dari segi emosi

soffya cik bulan said...

saya single.ececeh...(slps putus tunang...)

Anonymous said...

saya sngle.. tp egt na mntk fb tarok sblh.. but not available ;p

amirah said...

soffya cik bulan: insyaAllah ada yang lebih baik utk cikgu soffya :)

maCy: hehehe..boleh ja tapi akan datang kot bila fb menjadi lebih advance dan spesifik :p..agaga

nich said...

saya tak letak ape-ape pom psl diri sy dkt fb tu.. maknenye org tak tahu la status saya ape.. hehehehehe macam orang nak tahu sangat je psal sy kan? kahkahkah

amirah said...

NichKhun: hal2 cmni kan sepatutnya privasi...itu hak kamu. janji hepi :)

cimon said...

sy xde facebook...

so...xde status!

hahaha (^v^)

amirah said...

cimon: senang citer teruss...hehe

Mr. Asada said...

hahaha..

xleh bla plak yg letak dlm in relationship tu..

"makwe i lawa" @ "pakwe i hensem"

hahaha..

klakar!! tp ade betul jugak.. heee~

klu yg x letak apa2 cmna??

"tengah mengorat"?? leh?
heee~

amirah said...

ASaDa : haha...lau x letak ap2 tu maksudnya dia xnak share hal peribadi dgn kawan sosial dia...mgkin la..heh

Unknown said...

huhu..tapi orang sekarang suka guna status single but not available.. huhu~

amirah said...

MrDzy: sudah berpunya la 2..mula2 ckp single..(hati org nak tackle pon berbunga)..kemudian ckp not available..(hati org nak tackle hancur) ..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails