Tuesday, December 7, 2010

I want to be a bilionaire...sooo freakinggg baddd

Serius aku bukan nak tulis lirik lagu si Travie McCoy ni. Tadi aku baca blog seorang member lama yang dok pot pet segala masalahnya dalam blog. Ya siapa tak tahu yang blog juga tempat kita meluahkan segala perasaan, suka dan duka, hanya kau dan aku wahai blog.hehehe....aku pon macam tu jugak ya. Lau aku rasa bnda ni atau bnda tu mcm tak patut, aku selitkan dalam blog ni secara tak langsung..sebenarnya sedikit kepuasan dan kelegaan bila dapat luahkan sesuatu dan dapat feedback daripada readers sekalian..terima kasih komuniti bloggerssszzz. I love you, you love me, we are happy family...ecececece..haha


Sebenarnya.....emmm.....akuuuu....ketandusan....
Ketandusan kertas2 yang terpalit tanda tangan seorang wanita terhormat iaitu Y.M Tan sri Dto' Sri Zeti Aziz...yaa itu dia sebenarnya. Bukan lah masalah besar kerna masih di bawah tanggungan PAMA.hhehe...terima kasih pada syarikat PAMA.hehe...tapiiiiiiiiiii.....masih perlu berjimat lor...
Bab makan dan makan perlulah disimpan di dalam hati sahaja. Makan mcm biasa, tak perlu mengikat perut. cuma perlu mengikat selera makan yang agak mengada. Dulu masa awal2 semester, nak apa tak payah cakap, teruss ja amik p bayar kat kaunter. sekarang ni bole dikatakan kena merangsang kemahiran berfikir dulu. yela t kang beli ja tetiba fulus tarak cukup. hari esok mau makan gapo lau cmtu..huhu...


Bab beli bayar dan belah atau lebih femes dengan panggilan shopping, pon harus disekat otomatikely, dan aku tiada masalah di situ sebab aku bukan shopaholic...beruntung kepada sesiapa yang bakal menjadi encik suami kelak ya...hoho..tapi tipula lau aku kata aku tak suka shopping, gadis manakah yang tak suka shopping melainkan ketiadaan RM...hehe...cuma aku shopping bendalah yang diperlukan dan bendalah yang comelllll..


So ..i want to be a bilionaire,,,actually not so freaking bad. i want to be love and to love so freaking bad is the right words. Syukur dengan kurniaanNya, sebuah keluarga yang harmoni, ibu dan bapa yang amat menyanyangi, adik beradik yang saling taking care, dan semua2 yang masih mengambil berat akan diri ini. Itu sudah cukup. Alhamdulilah.

10 comments:

penaberkala said...

hari esok mau makan gapo lau cmtu
terbau budu sikit entri ni,haha

baguih la tak suka shoping, mesti blh berjimat kan
YES sedang berlangsung kot, tak kan tak nak join? (cuba menghasut,haha)

betultuh, kasih syg adalah segalanya jika nk dibandingkan dgn duit/harta benda
kaya raya dgn harta tp miskin dgn kasih syg pun tak guna

Miera Hassan said...

haha...saya lak ditaja oleh meggi..kui3

hans said...

hahahaha
apa2pun aku suka keluarga bahagia dan duit pun penting juga
cuma jgn biar diri dikuasai duit

P/S : Kisah Dongeng Telefon Awam Dan Telefon Bimbit

cimon said...

we are hepi family (Barney)

hahaha (^v^)

p/s:duit memang menggembirakan tapi jgn menghambakan diri padanya sudah lah...confirm takkan gembira punyalah...percayalah(ct nurhaliza)

amirah said...

penaberkala: bau budu ek, lama xmake budu..loghat klate ni menarik :)

adeh, ni yg lemah ni, nseb xckup fulus, leh tahan iman ni.hehe

apa2 pon kasih syg cinta penting dlm hdup kita =)

amirah said...

cik miera: aik...xnmpk pon muka cik miera dlm iklan2 meggi..hehe

amirah said...

hans: ya btl, wang pon penting. tp bila ada kasih dan syg baru la lengkap kehidupan kita =)

amirah said...

cimon: mmg aku cilok lagu si barney 2 pon.hehe
ehem2...ciap nyanyi lagu ct agi..keh2 aku percayalahhhhhhh.. =)

Unknown said...

shopping benda yg comel??huhu

Seri said...

dulu masa belajar nak beli baju tunggu 'sale' diskaun sana sini. bila dah kerja tiap bulan ada peruntukan untuk diri sendiri. beli apa yang suka asalkan tak melebihi had

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails