Monday, September 10, 2012

Realiti Raya

Hai pembaca kalau kamu masih ada.

Dua minggu lepas musim raya, musim kita bergambar dengan keluarga. Musim kita bersama keluarga dekat dah jauh. Yang tak pernah kenal kita berkenalan. Ini yang aku suka pasal raya. Aku bukan jenis family typo. Sepupu sepapat pun tak kenal. Takkan nak salahkan mak saudara yang beranak ramai? Tetap salah diri sendiri sebab tak kenal. Kalau sepupu tak tegur kakak sepupu pun tetap salah kita sebab kita pun tak bertegur.

Kadang-kadang hairan, dengan orang lain kita boleh saja beramah mesra. Makcik dalam bas pun kita boleh tegur tapi dengan adik beradik jadi pendiam. Ni masalah ego diri sendiri. Aku ni lebih tua dari dia, tapi tak pernahnya tegur. Agaknya satu hari nanti pasal nak bahagi harta baru nak bertegur. haha.

Daripada pengalaman ni aku belajar, kita kena selalu dedahkan anak-anak dengan keluarga yang lain dari kecik lagi. Jangan biar anak-anak beraya dengan tv kat rumah. Angkut sekali pi mana pun walaupun kenduri kahwin. Biarkan anak-anak bergaul dengan sepupu. Kalau tetamu datang, jangan biar anak terperap dalam bilik. Haha banyak betul. Selamat Hari Raya :)

Tak dak gambar raya.

4 comments:

Ameer said...

Selamat Hari Raya :-)

cimon said...

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.

(^_^)

p/s: kalo sebaya, senang nk tegur... tp kalo da tua...agak susah chemistry tuh nk sampai. Huk3

shameel Iskandar said...

Salam Eid Fitri.

Raya adalah masa terbaik utk merapatkan hubungan saudara mara. Elok juga jika dibuat family day utk mengumpul saudara mara yg jauh dan dekat.

Lia3003 said...

selamat hari raya... hehe, tq sebab masih lagi sudi singgah blog lia3003

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails