Tuesday, May 11, 2010

Hatiku rindu walau telinga ku tak tahan

Selama daku berjauhan dari mak, abah, adik2, abang2...aku rindu satu benda. Benda ni boleh ja dapat free. Siapa2 pon mesti dah terbiasa dengan benda ni. Kadang2 tu kita xpayah tggu lama, senang2 ja leh dapat. Mesti kamu2 dah tau apa benda tu...ya betul ..aku cakap pasal leteran. Biasanya ibu2 yang suka berleter bukan tapi awas, gadis2 pon tak kurang hebatnya..hehe..

Aku balik kampung dah dekat 2 minggu. Aku perasan sesuatu yang lain kat mak aku. Tahap kechumilan masih sama, keserian wajah seperti biasa, cuma level leteran mak aku berkurang atau boleh dikatakan jarang2 dah. Mak aku ni boleh tahan gakla berleter. Lau lama xkena sound meh la cari pasal ..hehe...gerenti serender. 
Sekarang ni mak aku kurang berleter...aku semakin rindu, nak kata aku bersikap baik, itu sudah pasti...nak kata kelantangan vokal mak aku berkurang..rasanya maintain aja....xtaula kenapa, mungkin mak aku sedang bizi sampai xsempat nak berleter?..hehe..

Ku sangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari, rupanya tahap leteran mak aku masih berbisa seperti biasa. semalam, kasut abang aku hilang, mak aku dpt tau terus kena leter. Bukan abang yang kena, tapi kami kat dalam rumah yang kena..abang aku awal2 g dah chow pergi masjid..cheese tul. Mak aku dahla badmood time tu, semua benda yang xkena di mata pasti akan dileteri. Pinggan mangkuk yang aku xbasuh dari tadi cepat2 aku basuh...takut mak bising..hehe..tapi 2la..dapatla lepas rindu dengar mak berleter, wahai telinga...tahan la ek..huhu

Kesimpulannya, air yang tenang jangan disangka tiada buaya..

Kepada mak yang chumil, selamat hari ibu, mira tau mira suka sakat mak tapi semua tu cuma gurauan. biaq hingaq satu rumah baru happening. 




13 comments:

penaberkala said...

haha, leteran ibu amat berbisa
bukan sekadar suka-suka
perlu tadah telinga
dalam leteran tuh, ada byk betulnya

blk arituh, smpt gak dengar leteran,hak3
kes rindu lama tak dgr kot

NiZaM Limited said...

leteran yg penuh ngn nasihat takpe. hehe..

hafizmd said...

hihi..biase ar tuh..itulah pemanis hidup kite..lagipun ade betul juge setiap kate mak kan?ade makne tuh..hihi

ain fathihah said...

haha mak hg dh boring nk berletiaq saja2 kt hg kot.
muka hg xdak perasaan kot bila kena leter

cikCEPET said...

hehehee...
leter p0wn leyh wat kite jdik windu an :))

Fiq said...

haha. biasa la tu. mak bising tanda sayang maaa....=)

Aidi-Safuan said...

hahaha...yakin ker abang anda pergi masjid tuh? :P

amirah said...

penaberkala: disebabkan bisa 2la yang xthn 2 tapi betul la mmg ada makna =)


Nizam limited: biasa kaum ibu2 berleter bg nasihat kan.

amirah said...

hafizmd: yup, pemanis hidup, memang betul pon ap yg mak ckp, tepat kena btg hidung


ain: bukanla ain, aku anak yg baek punya sbb tu mak aku xberletiaq kat aku..hehe

amirah said...

cikCEPET: rindula lama xdgr bila dh selalu dgr xrindu lak...hehe


Fiq: ya mestila, lau xsyg mak xbisingla =)

amirah said...

Aidi-Safuan: yakin2...hehe

psychopath said...

entry selamat hari ibu ea ? oooo.

amirah said...

psychopath: lebih kurgla.. hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails