Saturday, May 8, 2010

Kedai suka hati


Hati ini kangan sama pak lang
susah nak jumpa pak lang sekarang ni
busy dengan apa pon tak tau la


Pak lang ..ooo..pak lang...
dah lama aku usyar pak lang ni
Usia dia lebih kurang abah aku 
cuma rambut dia lebih putih dari abah aku..
abah maintain muda...part rambut la..hehe


Pak lang ni ada sebuah kedai runcit,
nak kata semakin maju tu xla sangat sebab aku xnmpk kemajuan pon. nak kata bankrup xjugak sebab kedai runcit dia masih ada


Kerinduan hati terhadap pak lang tercetus disebabkan keinginan aku nak makan megi asam laksa
mana taknya, aku kepingin nak makan megi asam laksa..
hari pertama jenguk kedai paklang..pagar masih tertutup rapat..
xpala..tahan ya wahai peyut..
hari kedua..skodeng lagi..ahh masih tutup
hari ketiga..terjah terus...dapat la megi
tapi setelah aku bertungkus lumus menjalankan operasi 
'ops terjah paklang'


Aku bukan nak kecoh pasal keperitan aku mencari megi
cuma aku tertanya-tanya..macam inikah gayanya nak berniaga?
bukak tutup kedai sesuka hati ..tiada waktu operasi yang tetap
hari tu aku tengok kedai paklang bukak, aku masuk rumah pakai tudung cun2..
keluar rumah tengok2 paklang tengah tutup pagar kedai..
hampeh tul
lagi satu, barang2 jualan gila mahal..bajet minimart apa..
xconsider langsung yang aku ni belum kawen lagi
ni yang aku panasss beb..


Aku seru kepada semua peniaga kedai runcit, jangan lah anda menghampakan harapan pelanggan anda k..nak maju kena ada strategi. Aku salute apek2 kat penang ni. Jual sayur ja tapi rumah banglo seyh...Agak2 apek ni ada anak teruna sehensem jay chow x?..feewwiittt


19 comments:

© bLurr said...

aku selalu borong kedai giant nyer untuk stok 1 minggu je. kalau nak beli kat koperasi ke market ke, selalu habis stok je. last last, lapar tengah malam... heheh

ain fathihah said...

haha. cepat hantar surat layang kat paklang hg tu

Mr Rulez said...

uit..paklang sakit kot..tp area penang byk china kn..paklang punya kedai tak laku kot..hehe

aRoL said...

pak lang nak pergi bank la, nak bank-in duit berketoi-ketoi bawah bantal, bukan sengaja nak tutup kedai ..

Fiq said...

fiq pun lebih kurang jay chow gak aper...

ASaDa RyutaRo said...

kadang2 ada gak kedai melayu yang maju.. ni org yang bersemangat waja punya nak bisness..

kadang2 tu ada yg stay camtu. 10 tahun dah berlalu.. tetap gitu jugak.. ni sekadar nak menyara hidup, kira ok la tu.. lepas makan hari2..

kadang2 tu, hari ni barang penuh, esok makin kurang, minggu depan makin kurang, bila nk bertambah stok tak tahu lah?
ni hangat-hangat tahi ayam.. susah la nak cakap.. susah jugak la nk maju..

p/s : ini entry kat ruang komen..

amirah said...

bLurr: emm..tul gak..pasni aku kena terjag giant/tesco la ..beli terus stok megi, xyah tggu paklang..haha

ain: emm..xnak r surat layang..t ake send emel terus..wakaka

amirah said...

Mr Rulez: area rumah aku melayu aja.lau paklang bukak 24h mesti laku punya..yela kedai runcit kan

aRoL: setiap hari paklang bank in dwet..kayo2

amirah said...

Fiq: jay chow malaya :P

asada ryutaro: emmm...semua ni bergantung pada matlamat tokey kedai..lau buka untuk majukan diri dan keluarga mesti dia wat sungguh2...lau sekadar cukup makan janji buka kedai n dwet masuk kira dpt cover modal..abis cerita..

so semua brgntg pd diri sndri

rizputra7 said...

pak lang ada buat bisnes lain ler tue...kot2 dia join MLM..mana ler tahu..

penaberkala said...

Haha, bengang ngan pak lang
ssh gak ada kdai runcit camtuh

kafe kat kampus pun ada satu, hari ahad je konpem tutup
pastu, nk makan pun susah,adeh

Aidi-Safuan said...

hahaha..entah2 dier tak berapa sehat ke. tuh yang dier asik tutup kedai jer tuh.

amirah said...

rizputra7: emm ...bz bisnes len la agaknya..bisnes kedai runcit terbiar

penaberkala: xla bengang la. rindu aja...lau cm2 kena cari mkn luar la ek, sshla studen

amirah said...

Aidi-Safuan: emm..mgkin jugakkan..xterpikir lak..sebab selalu sgt tutup kedai

Razman said...

kau kawen je dengan pak lang tu..nanti sume benda free..

amirah said...

Razman: xmola..paklang bukan teruna lagi..haha

seimura said...

dia sibuk tu kot. atau ada masalah lain yg kita tak tahu. huhu.

nirelwof said...

dgn suka hati aku nak bagi award nih..

http://www.nirelwof.co.cc/2010/05/sunshine-award.html

sila la terima dgn suka hati juge...hehehe

amirah said...

seimura: emm...hari2 sibuk nmpknya..huhu..

nirelwof: whoaa..award..tengs2 :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails