Tuesday, November 13, 2012

Malu itu tetap ada

Hari-hari bahagia tanpa sekolah sudah bermula.hoyyeahh.bagi yang tak tahu identiti aku mungkin akan ingat aku ni budak sekolah yang seronok sekolah dah mula cuti. yaaa anggap jelah begitu.hikhik.

Perempuan ni hiasan dunia. Semuanya ada cantiknya yang tersendiri. Sebab itu lah perempuan selalu dijadikan bahan paparan. Semuanya nak tayang. Sampaikan hal-hal dalam wanita pun perlu ditayang untuk publisiti dan keuntungan.

Setiap kali ke tempat membeli belah mesti barang itu akan berada di tempat terbuka dan lazimnya di hadapan pasar raya. barang apa tu?? boleh agak tak? Geram dan malu sebenarnya. Tak sepatutnya tayang begitu saja.ingat, kami ni superman ka. Bila nak beli pun teragak-agak lah tapi nak buat macam mana lagi...tebalkan muka dan pilih yang comel-comel. Benda ni dari dulu lagi aku perhatikan. Dulu masa mula-mula nak beli, sebagai remaja, benda ni sangat malu teramat, yelah baru nak mula. Kalau boleh taknak ke tempat tu. Biar mak je pilihkan sebab takut orang nampak.malu weh. Bila dah biasa, perasaan malu ni dibiarkan bila nak beli benda tu..bagi yang blur, benda yang aku maksudkan ialah pakaian dalam wanita.

Lagi satu yang aku nampak sangat obvious ialah penjualan tuala wanita. Sekarang ni siap ada demo kat tv dan utiub tentang kekebalan tuala wanita. Bila tengok tv dengan satu family yang ada abah, abang2 dan adik lelaki, kena lah buat biasa saja.Terpaksa lah terima semua ni atas nama "ini adalah promosi"..

mungkin ada yang anggap aku ni kolot, benda-benda macam ni kena lah bersifat terbuka. Memang terpaksa terima tetapi malu itu tetap ada.



terima kasih membaca :)

2 comments:

cimon said...

Lelaki pon malu nak lalu dkat2 kawasan tuh tau. Taktau nak pandang mana. Huk3 (#^_^#)

penaberkala said...

kat shopping complex, tempat tu la paling segan nak lalu
uishhh
letak tabir please

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails